Ekonomi

Yeni Peugeot e-308, 2023 yılında Türkiye’de satışa sunulacak

Türkiye’de Ekim 2022’de satışa sunulduğunda çok sayıda sipariş alarak hatchback segmentine süratli bir başlangıç yapan yeni Peugeot 308, 2023 yılından itibaren e-308 ismindeki büsbütün elektrikli versiyonuyla da Türkiye’de yollara çıkmaya hazırlanıyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, yeni Peugeot 308 modeliyle birlikte gerek tasarım gerek sürüş dinamikleri ve teknolojik özellikler bakımından iyi bir deneyim sunan Peugeot, 2023 yılından itibaren de aynı modelin elektrikli versiyonunu Türkiye’de satışa sunarak çıtayı daha da yükseltmeyi amaçlıyor.

Yeni Peugeot e-308’in tasarımı hem Peugeot DNA’sına hem de dinamik ve üst sınıf dünyasına dayanıyor. Uzun ön kaput, silueti güzelleştiriyor. Ayrıyeten markanın yeni logosu, ızgaranın ortasında yer alıyor. Mimarinin genel optimizasyonu, iç yer ferahlığına katkı sağlıyor.

Önde, aslan dişi imza far tasarımı, 308’i Peugeot ailesine kusursuz bir şekilde entegre ederken Matrix LED farları çerçeveliyor. Benzer şekilde arkadaki üçlü aslan pençesi LED stop lambaları da marka aidiyetine vurgu yapıyor. Yeni 18 inçlik alüminyum alaşım jantlar, yeni Peugeot 308’in büsbütün elektrikli versiyonları için özel olarak geliştirildi. Bu jant, bilhassa aerodinamik verimliliği ve performansı optimize etmek için tasarlandı.

Yeni Peugeot e-308, anlık hızlanma yansıları sağlayan 115 kW (156 HP) güç ve birinci hareket anından itibaren 260 Nm tork kıymetine sahip yeni, büsbütün elektrikli bir motorla satışa sunulacak. Yeni motor sayesinde e-308, sessiz, titreşimsiz ve CO2 emisyonu olmayan bir sürüş sağlıyor.

Peugeot e-308’deki şanzıman menzili optimize ederken, elektromotorlara özgü, anlık tepki ile yüksek performans seviyesini koruyor. Batarya da yeni nesil bir kimyaya sahip, 54 kWsa yüksek voltajlı (51 kWsa kullanım) bir batarya kullanılıyor. Yüzde 80 nikel-yüzde 10 mangan-yüzde 10 kobalt içeren yeni bir kimyasal bileşime sahip batarya, 400 volt ile çalışıyor ve WLTP protokolüne göre 400 km’ye kadar menzile imkan sağlıyor.

Elektrikli kompakt sınıfta verimlilik referansı

Verimlilik, yeni Peugeot e-308 mühendisleri için en temel odaklandıkları mevzuydu. Motor, akü, aerodinami, tartı optimizasyonu ve A sınıfı lastiklerin kullanılması üzere, sürtünme kayıplarının azaltılması istikametinde son derece hassas ve ayrıntılı süreçler, güç tüketiminin kıymetli oranda düşürülmesini sağladı.

Sonuçta elde edilen 100 km’de 12,7 kWsa tüketim kıymeti, C segmentindeki büsbütün elektrikli araçlar ortasında yeni bir standart manasına geliyor. Ayrıyeten, güç tüketimini mümkün olduğunca faal bir biçimde yönetmek için şoför kendi sürüş modunu, Eko, Olağan ve Spor üzere 3 farklı biçimde seçebiliyor. Bunun dışında “FREN” modu sayesinde, güç geri kazanımını optimize etmek için gaz pedalını bıraktığında yavaşlamayı artırabiliyor, tek pedallı sürüş gerçekleştirebiliyor. Entegre üç fazlı şarj aygıtı standart olarak sunuluyor ve 11 kW güç bedeline sahip bulunuyor.

Şarj soketi tüm şarj modları ile uyumlu oluyor. Batarya, 100kW’lık hızlı bir şarj noktasında 25 dakikadan daha kısa bir sürede yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor. Yeni Peugeot e-308, sakin ve inançlı sürüşe etmek teşvik üzere sürücüyü, inançlı takip aralığını koruyan Dur-Kalk özelliğine sahip Adaptif Cruise Control, 75 metreye kadar algılayabilen uzun menzilli kör nokta ihtar sistemi, geri hareketlerde hayatı kolaylaştıran Geri Hareket Trafik İkaz Sistemi üzere yeni kuşak sürüş yardımcıları ile destekliyor.

Yeni Peugeot e-308, şoför ve yolcular için kabin içindeki hayatı daha da keyifli hale getiren yeni jenerasyon Peugeot i-Cockpit ile donatılıyor. Isıtma özelliğine sahip kompakt direksiyon simidi sürüş keyfini destekliyor ve üstün sürüş çevikliği sağlıyor. 3 boyutlu, dijital ve yükseltilmiş ön gösterge paneli kişiselleştirilebiliyor.

10 inçlik dokunmatik multimedya ekranı, bilgi-eğlence sistemi ve öbür araç fonksiyonlarını gözleri yoldan ayırmadan yönetme imkanı sunuyor. İtinayla seçilen materyaller ve ihtimamlı personellik kalitesi ile büsbütün yapılandırılabilir dokunmatik i-Toggles ve bilgi-eğlence sistemi i-Connect teknolojisi, sürüş tecrübesini daha sezgisel ve eşsiz hale getiriyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu